Omgjord barnvagn!

I pysselhörnan kan du dela med dig av mönster, idéer och bilder på sånt du pysslat ihop!

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Omgjord barnvagn!

Inläggav melon » tis mar 28, 2006 15:36

Bild
Såhär såg den ut från början, mitt barnvagnsprojekt inköpt från Blocket för 300:-. Lägg märke till det omaka däcket på vänster bak...
Ganska ofräsch klädsel med fläckar och skavanker.

Bild
Lite dåliga bilder med de är tagna med en lånad videokamera, vår digitalkamera strejkar...
3 kvällar vid symaskinen och 200 meter gul jeanstråd senare! Ljust och ganska mjukt jeanstyg inuti och mörkare tåligare utanpå. Nya däck har den fått och snart kommer krokar till matkassarna också (tack SQ!). Har provkörts idag på stan men det regnade tyvärr så regnskyddet åkte på.
Kristin med Siri aug -05 och Dante maj -07

Mer teckenspråk åt småfolket!

http://www.nitsirk.se
Användarvisningsbild
melon
tECknare

Inläggav SkogsKajsa » tis mar 28, 2006 15:50

Rackarns va snygg den blev! :love:
Du är så duktig på å få ihop det snyggt! :urule:
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Elin G » tis mar 28, 2006 16:44

:siishah: Jätteimpad! Kan du fixa min också? Jag har en urful brio duo som skulle behöva en uppfrächning om jag någonsin ska använda den (än så länge har den ju bara samlat damm i förrådet, men en dag kanske det kommer en till bebis och det är ju lite jobbigt att bära två samtidigt i längden...)
mamma till Nemo 0510 och Emrik 0803
Elin G
70 - Pissmyra

Inläggav Jenny » tis mar 28, 2006 18:12

Å, så snygg! :whut: Jag är grymt imponerad! :vågen:
Bild

Bild
Jenny
350 - Storbajsare

Inläggav Saffran » ons mar 29, 2006 09:03

Wow!
Användarvisningsbild
Saffran
150 - Pissråtta

Inläggav melon » ons mar 29, 2006 16:14

Elin G skrev::siishah: Jätteimpad! Kan du fixa min också? Jag har en urful brio duo som skulle behöva en uppfrächning om jag någonsin ska använda den (än så länge har den ju bara samlat damm i förrådet, men en dag kanske det kommer en till bebis och det är ju lite jobbigt att bära två samtidigt i längden...)

Men du kan väl också sy och greja? Eller blandar jag ihop dig med den andra Elin nu? :hmm:

Hittar du ett extra dygn i veckan till mig, så javisst! ;-) :-D

Användarvisningsbild
melon
tECknare

Inläggav linafelicia » ons mar 29, 2006 18:05

Jag blir grön av avund.....
Nu blir det till att leta efter en gammal vagn så att Rasmus också kan få åka ståndsmässigt :Hahaa:
Rasmus mamma
Bild
Användarvisningsbild
linafelicia
70 - Pissmyra

Inläggav melon » ons mar 29, 2006 19:49

linafelicia skrev:Jag blir grön av avund.....
Nu blir det till att leta efter en gammal vagn så att Rasmus också kan få åka ståndsmässigt :Hahaa:

Har sett en del på Blocket faktiskt. Leta där! :-D Och kom ihåg att visa reslutatet för oss nyfikna här... ;-)

Användarvisningsbild
melon
tECknare

Inläggav dora » ons mar 29, 2006 21:22

jättesnygg!!! :app:
dora
250 - Pottsork

Inläggav Elin G » tor mar 30, 2006 09:28

melon skrev:Men du kan väl också sy och greja? Eller blandar jag ihop dig med den andra Elin nu? :hmm:

Ja, problemet är väl vara att jag också skulle behöva ett extra dygn i veckan eller så... Har ju inte ens kommit till skott med slimfit byxorna jag skulle sy... Och jag tycker jag har på tok för få training pants. Och jag vill ju gärna sticka klart den där tröjan jag håller på med. Och jag håller ju på att sticka lite andra prylar. Och den där skötväskan jag skulle sy. Och det där broderiet. Och just det, jag har ju en bebis att ta hand om också :hellu:
Elin G
70 - Pissmyra

Inläggav melon » tor mar 30, 2006 16:28

Elin G skrev:
melon skrev:Men du kan väl också sy och greja? Eller blandar jag ihop dig med den andra Elin nu? :hmm:

Ja, problemet är väl vara att jag också skulle behöva ett extra dygn i veckan eller så... Har ju inte ens kommit till skott med slimfit byxorna jag skulle sy... Och jag tycker jag har på tok för få training pants. Och jag vill ju gärna sticka klart den där tröjan jag håller på med. Och jag håller ju på att sticka lite andra prylar. Och den där skötväskan jag skulle sy. Och det där broderiet. Och just det, jag har ju en bebis att ta hand om också :hellu:

:Hahaa: :iagree:

Skulle vara så mycket lättare utan bebis! Men UJ vad tråkigt det skulle vara då! Och ingen att pyssla fina bebis-grejjer till... ;-)

Användarvisningsbild
melon
tECknare

Inläggav Jecka » tis apr 04, 2006 09:18

skitsnygg vagn, nu blev jag jätteinspirerad. måste leta efter en gammal billig vagn. har du nån aning om ungefär hur mycket tyg det gick åt?
Bild

Bild

Mamma till Melissa 210805
Användarvisningsbild
Jecka
10 - Skitnyfiken

Inläggav Elin G » tis apr 04, 2006 14:42

Jecka skrev:skitsnygg vagn, nu blev jag jätteinspirerad. måste leta efter en gammal billig vagn. har du nån aning om ungefär hur mycket tyg det gick åt?

Precis vad jag skulle fråga :tumsup:
Elin G
70 - Pissmyra

Inläggav melon » tis apr 04, 2006 19:55

Elin G skrev:
Jecka skrev:skitsnygg vagn, nu blev jag jätteinspirerad. måste leta efter en gammal billig vagn. har du nån aning om ungefär hur mycket tyg det gick åt?

Precis vad jag skulle fråga :tumsup:

Ja, jag använde ju 2 olika tyger till vagnen, men totalt gick det väl åt ca 4 meter. 1½ meter ljust och... ca 2 meter mörkt. Jag sydde ju fotsack och åkpåse också, och det gick åt en halvmeter luddtyg och lite fleece till åkpåsen.

Ska ni också klä om vagnar nu? *nyfiken* Kul, kul! :-D

Användarvisningsbild
melon
tECknare

Inläggav Elin G » ons apr 05, 2006 08:44

melon skrev:Ja, jag använde ju 2 olika tyger till vagnen, men totalt gick det väl åt ca 4 meter. 1½ meter ljust och... ca 2 meter mörkt. Jag sydde ju fotsack och åkpåse också, och det gick åt en halvmeter luddtyg och lite fleece till åkpåsen.

Ska ni också klä om vagnar nu? *nyfiken* Kul, kul! :-D

Ja, först måste jag ju bara köpa tyg, och avsluta alla 100 andra projekten jag håller på med... Kom fram till att det kunde vara fräckt att ha en egenomklädd vagn, om jag nu måste ha nån... Men först måste jag ju hitta ett snyggt skogsgrönt manchestertyg, så det tar nog ett tag innan det faktiskt blir nåt :roll:
Elin G
70 - Pissmyra

Nästa

Återgå till Pysselhörnan