Boktips om babytecken?

Här pratar vi allmänt om att teckna.

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Boktips om babytecken?

Inläggav Jennifer » mån feb 12, 2007 22:33

Är det någon här som läst en riktigt bra bok om babytecken och som vill rekommendera den :roll: ? Ja, någon svensk bok finns det väl inte förstås, men säkert en bra på engelska?

Och sen undrar jag om det finns en fin info-lapp om tECkna som man kan skriva ut och sätta upp på tex BVC.
Senast redigerad av Jennifer tis feb 13, 2007 23:05, redigerad totalt 1 gång.
Bild

Började EC:a när Arvid var ca 4-månader. Använder tygblöjor på natten och borta, annars inga blöjor. Tecknade och bar i sjal när Arvid var yngre. Samsover.
Jennifer
10 - Skitnyfiken

Inläggav Jennifer » mån feb 12, 2007 23:10

:duh: Hittade en annan tråd om litteratur http://forum.ecsweden.se/viewtopic.php?t=335
Bild

Började EC:a när Arvid var ca 4-månader. Använder tygblöjor på natten och borta, annars inga blöjor. Tecknade och bar i sjal när Arvid var yngre. Samsover.
Jennifer
10 - Skitnyfiken

Re: Boktips om babytecken?

Inläggav MrGreen » tis feb 13, 2007 11:29

Jennifer skrev:Och sen undrar jag om det finns en fin info-lapp om tECkna som man kan skriva ut och sätta upp på tex BVC.

Jag ska be Melon kolla denna inlägg och meddela om info-biten :tumup:
BildLyssna på mig.. Du är i min kraft.. Du ska EC:a ditt barn..
Användarvisningsbild
MrGreen
tECknare

Inläggav melon » tis feb 13, 2007 14:49

Har faktiskt inte sett någon bok om just babytecken. Men SDR har ganska måga böcker med tecken i, kolla www.sdrf.se.

Jennifer skrev:Och sen undrar jag om det finns en fin info-lapp om tECkna som man kan skriva ut och sätta upp på tex BVC.

Vi har en infolapp... nä det är mer som en folder. Ska se vad jag kan göra med den och sen lägga ut den på sidan. Återkommer...
Kristin med Siri aug -05 och Dante maj -07

Mer teckenspråk åt småfolket!

http://www.nitsirk.se
Användarvisningsbild
melon
tECknare

Inläggav Jennifer » tis feb 13, 2007 22:52

melon skrev:Har faktiskt inte sett någon bok om just babytecken. Men
SDR har ganska måga böcker med tecken i, kolla www.sdrf.se.

Letar nog egentligen inte efter en bok med tecken i, utan mer efter en bok som tar upp olika aspekter av att teckna med sin bebis. Ska dock kika på SDR:s hemsida!

melon skrev:Vi har en infolapp... nä det är mer som en folder. Ska se vad jag kan göra med den och sen lägga ut den på sidan. Återkommer...den och sen lägga ut den på sidan. Återkommer...

:tumsup: !
Bild

Jennifer
10 - Skitnyfiken

Inläggav krtek » ons feb 14, 2007 06:25

Jennifer skrev:Letar nog egentligen inte efter en bok med tecken i, utan mer efter en bok som tar upp olika aspekter av att teckna med sin bebis.

Tecken som AKK (TAKK), Boel Heister Trygg, Specialpedagogiska institutet.

Även om denna är riktade mot barn med språkstörningar så blir ju kontentan densamma, det går bara fortare med vanliga bebisar.
Jag har inte själv läst den men den finns på vårt bibliotek (i äppelhyllan) så du kan ju kolla om den finns hos er också.
Hälsningar
Linda
Mamma till fyra
krtek
70 - Pissmyra

Återgå till Teckensnack