Min kompis bäbis tecknar "toa"

Här pratar vi allmänt om att teckna.

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Min kompis bäbis tecknar "toa"

Inläggav Veronica » tis apr 03, 2007 12:10

Jag har ju berättat om mitt ECande för alla i min omgivning som har barn. Vissa har inte trott ett ord, och andra har varit både facsinerade och intresserade.

En av mina kompisar noterade att hennes dotter var väldigt punktlig när hon skulle bajsa varje morgon och det gick ganska tydligt att se vad som var på gång också. Så efter att ha pratat med mig insåg hon hur dumt det var att inte uppmärksamma det och ge henne möjlighet att slippa bajsa i blöjan.

Hon köpte en toaring och det gick hur bra som helst.

Sen en gång när vi träffades så frågade hon mig hur hon skulle gå vidare för att få henne att förstå att man även kan kissa på toan.

Jag berättade att vi använder tecknet för "toa" då man slår två fingrar i pannan, och hoppas på att Nora ska börja använda sig av det tecknet för att kommunicera att hon behöver kissa.

Nora har dock aldrig intresserat sig för några tecken, utan kommer istället och drar i mina byxben och vrålar Maaaammmmaaaa! Det är min signal. ;-)

I helgen hade vi 1-års kalas för Nora och då var bland annat min kompis där och då berättade hon till min förvåning och glädje att det gått jätte bra med deras tecknande. När deras lilla dotter (bara drygt 1 år) är kissnödig så knackar hon sig frenetiskt i pannan tills någon kommer och hjälper henne! Vilken smart tjej! :rock:
Mamma till sjalbarnen Isak 2004 och EC-tjejen Nora 2006 Bild
Användarvisningsbild
Veronica
350 - Storbajsare

Inläggav MrGreen » ons apr 11, 2007 09:18

Ge inte upp.. Tids nog kommer det tecken, o då kommer du att skina upp så glatt :green:
BildLyssna på mig.. Du är i min kraft.. Du ska EC:a ditt barn..
Användarvisningsbild
MrGreen
tECknare

Återgå till Teckensnack