Manda tecknar inte ;-)

Här pratar vi allmänt om att teckna.

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Manda tecknar inte ;-)

Inläggav marre » tis aug 26, 2008 00:37

Amanda, 14 mån, bara skrattar när jag tecknar med henne. Hon vet precis vad jag menar och nickar tålmodigt när jag tecknar och frågar "vill du ha dricka?" för 180onde gången. Hon känner sig förstådd ändå och tycker inte tecken behövs trots mina ihärdiga förklaringar att vi förstår så mycket snabbare om hon viftar symboliskt istället för ihärdigt. Jag och hennes far är förvånade för med storebror var tecknandet en succé. Men vi ger inte upp, kanske är hon "lite sen med tecken" så jag får väl ta upp det på BVC ;-)
Mamma till M 0507 och A 0706 Bild
Användarvisningsbild
marre
70 - Pissmyra

Re: Manda tecknar inte ;-)

Inläggav SkogsKajsa » tis aug 26, 2008 17:26

marre skrev:Amanda, 14 mån, bara skrattar när jag tecknar med henne. Hon vet precis vad jag menar och nickar tålmodigt när jag tecknar och frågar "vill du ha dricka?" för 180onde gången. Hon känner sig förstådd ändå och tycker inte tecken behövs trots mina ihärdiga förklaringar att vi förstår så mycket snabbare om hon viftar symboliskt istället för ihärdigt. Jag och hennes far är förvånade för med storebror var tecknandet en succé. Men vi ger inte upp, kanske är hon "lite sen med tecken" så jag får väl ta upp det på BVC ;-)

:Hahaa: Gå in på BVC, lägg på en bekymrad min och påpeka att din dotter nte använder teckenspråk än! :app: :hellu:

Nemi har heller inte varit intresserad av tecken, inte det minsta, vi gav upp!
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Återgå till Teckensnack