Minicross, Cross och Fyrhjuling?

Här diskuterar vi hur olika tecken ser ut.

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Inläggav MrGreen » ons maj 24, 2006 17:29

Magisk Snövit skrev:
MrGreen skrev:Jag och de jag känner som använder teckenspråk bokstaverar mini.. Kanske var ett internt tecken de använde för minibussen för att slippa bokstavera :hmm:

Jag kollade med en döv bekant och enligt henne fanns det två tecken för "mini" - antingen "mus utan skak" eller bokstavera. Så vi hade rätt båda två :tumup:

Om man ska beskriva storleken så är "mus-tecknet" rätt.. Men att det är ett tecken :hmm:

Jag är själv utbildad teckenspråkslärare.. Men det är ju olika här och där..
BildLyssna på mig.. Du är i min kraft.. Du ska EC:a ditt barn..
Användarvisningsbild
MrGreen
tECknare

Inläggav Magisk Snövit » tor maj 25, 2006 08:20

MrGreen skrev:
Magisk Snövit skrev:
MrGreen skrev:Jag och de jag känner som använder teckenspråk bokstaverar mini.. Kanske var ett internt tecken de använde för minibussen för att slippa bokstavera :hmm:

Jag kollade med en döv bekant och enligt henne fanns det två tecken för "mini" - antingen "mus utan skak" eller bokstavera. Så vi hade rätt båda två :tumup:

Om man ska beskriva storleken så är "mus-tecknet" rätt.. Men att det är ett tecken :hmm:

Jag är själv utbildad teckenspråkslärare.. Men det är ju olika här och där..

Jag spinner vidare - skiljer sig teckenspråket "dialektalt"?
Jag är bosatt i Skåne och lärde mig teckenspråk på Önnestads Folkhögskola - var i landet befinner du dig?

**sånt här tycker jag är intressant**
"Även de som inte vågar leva dör nån gång"
di Leva
Magisk Snövit
1 - Smygfis

Inläggav MrGreen » tor maj 25, 2006 09:27

Magisk Snövit skrev:Jag spinner vidare - skiljer sig teckenspråket "dialektalt"?
Jag är bosatt i Skåne och lärde mig teckenspråk på Önnestads Folkhögskola - var i landet befinner du dig?

**sånt här tycker jag är intressant**

Ja, det kan skilja sig lite här och där.. Jag bor i Karlstad i Värmland och lärde mig teckenspråk på Västanviks folkhögskola i Leksand och är hörselskadad och levt med teckenspråk sedan barnsben och har även lärt mig teckenspråk i Örebro.. :this:

Ja, det är jättekul med sånt här :rock:
BildLyssna på mig.. Du är i min kraft.. Du ska EC:a ditt barn..
Användarvisningsbild
MrGreen
tECknare

Föregående

Återgå till Hur tecknas det?