Ylva har börjat teckna!!!!

Hur funkar det i vardagen hemma hos er? Lämna gärna din historia här, lång som kort ;-)

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Ylva har börjat teckna!!!!

Inläggav Bollen » lör jun 07, 2008 08:54

Helt otroligt, hon har börjat teckna, lilla gumman - snart 7 månader!!!

Vi har tecknat lite halvengagerat och tecknar katt, lampa, kissa, färdig, äta och amma. Och häromdagen tyckte jag att hon gjorde kisstecknet och kissade direkt när jag satte henne på pottan. Sen har hon varit ännu tydligare, 2-3 ggr till har hon tecknat kissa och varit nödig (om än bajsnödig någon av dessa ggr).

Hon har rört händerna långsamt och tittat på dem och på mig omväxlande och format kisstecknet. 2 av gångerna har hon också släppt ner armarna och slutat teckna men tittat på mig och skrattat, ungefär som "Titta vad jag kan!".

Hon har ju en längre tid varit väldigt uppmärksam när vi tecknat och legat och tittat på händerna och rört dem sådär, men nu var det verkligen tydligt.

Jag blir så stolt!!! :love:
Användarvisningsbild
Bollen
70 - Pissmyra

Inläggav SkogsKajsa » lör jun 07, 2008 09:16

Va roligt!! :vågen: :vågen: :vågen:
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Jenny » lör jun 07, 2008 13:45

Å, vad kul! :app: Tecknar ni som mr green gör här på forumet? Använder hon båda händerna? Nu får jag skärpa mig, tänkte börja teckna amma, sjal och kissa men jag glömmer det hela tiden. :nono:
Bild

Bild
Jenny
350 - Storbajsare

Inläggav Bollen » sön jun 08, 2008 09:34

Jenny skrev:Å, vad kul! :app: Tecknar ni som mr green gör här på forumet? Använder hon båda händerna? Nu får jag skärpa mig, tänkte börja teckna amma, sjal och kissa men jag glömmer det hela tiden. :nono:
Nej inte exakt likadant. Jag tecknar kissa med ena handen bara (måste stödja henne med den andra på pottan) och jag gör det ungefär som han gör med pekfingret nedåt, men fäller ut pekfingret ett par ggr istället.

Men katt tycker jag också att jag har sett och då använder hon båda händerna (det gör vi som han gör på filmen).
Användarvisningsbild
Bollen
70 - Pissmyra

Återgå till tECken-berättelser