Första tecknet denna veckan!

Hur funkar det i vardagen hemma hos er? Lämna gärna din historia här, lång som kort ;-)

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Första tecknet denna veckan!

Inläggav fulfot » fre jun 16, 2006 20:07

Min lilla snutta har tecknat sitt första tecken nu! :heart:

Läste lite om att teckna för bäbisar och tyckte det lät intressant. För skojs skull började jag teckna "mjölk" vid varje amning samtidigt som jag sa "tutte" när hon var ca 4 månader. Vid ca 5 månader märkte man att hon förstod både ordet "tutte" och tecknet "mjölk". Denna vecka (6 månader) har hon tecknat "mjölk".

Först trodde jag att det var en slump, att hon bara lekte men hon tecknar bara med höger hand och gör det så tydligt. Igår tecknade hon hela dagen och varje gång jag sa tutte när hon tecknade så sken hon upp. Hon har inte kommit dit ännu att hon tecknar när hon vill bli ammad, just nu så tror jag att hon är pratglad och tycker det är kul att teckna "mjölk".
Det är så häftigt att se när hon tecknar, att hon förstår vad hon tecknar, att hon förstår att vi förstår!
Nu ska bli fler tecken! Är det någon som har tips på bra tecken man kan fortsätta med så blir jag glad.
fulfot
1 - Smygfis

Inläggav SkogsKajsa » fre jun 16, 2006 20:20

Va kul! Grattis! :vågen:

Bra tecken att fortsätta med är ju saker som hon gillar. Kanske Mamma och pappa, eller nått djur?
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav tinaw » lör jun 17, 2006 00:15

Roligt! Håller med Kajsa om ord.
Tina m Hannah 07 Noah 05 Thilda 03 Samuel 99 o tre till
BÄRAnÄRA - sy bärsjal själv!
Användarvisningsbild
tinaw
Hakuna Matata

Inläggav MrGreen » lör jun 17, 2006 07:47

:tumup: :rock:

Vad roligt! Hoppas nu att det håller sig och att fler tecken sugs in i bebben.. Jag håller med SkogsKajsa, att försöka teckna det hon gillar eller så kan du ju teckna mat om Hon äter annat än tutten.. Hoppas du kollar in tECkna och kör flera tecken.. Jaaaaaa, varför inte teckna alla tecken: Mamma, Pappa, något hon gillar och mat + dricka kanske :peace:
BildLyssna på mig.. Du är i min kraft.. Du ska EC:a ditt barn..
Användarvisningsbild
MrGreen
tECknare

Inläggav melon » mån jun 19, 2006 06:07

Grattis! Va roligt!!! :vågen:
Kristin med Siri aug -05 och Dante maj -07

Mer teckenspråk åt småfolket!

http://www.nitsirk.se
Användarvisningsbild
melon
tECknare

Återgå till tECken-berättelser