Naken ute, bra, dåligt?

Om att potträna ett icke-EC:at barn över ca 18 månaders ålder.

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

Naken ute, bra, dåligt?

Inläggav Mari » mån jul 07, 2008 14:05

Har funderat lite på sonens ute spring med bar rumpa.
Detta iinebär ju att han får pinka fritt. Och jag hinner garanterat inte se alla tillfällen (har provat).
Inomhus ska ju kisset hamna i pottan/toan. Blir det då inte fel att låta honom kissa fritt ute?
(Jag har två pottor i trädgården, men har inte velat lyfta dit honom.)
Bär barnen i Bali Baby Breeze Morgaine.
Mamma till
Christian juni 2006
Angelica dec 2007
Mari
10 - Skitnyfiken

Inläggav Kolsyra » mån jul 07, 2008 15:52

Jag har inget bra svar, men kan tänka lite... Hur verbal är sonen? Det är ju skönt att vara nakenfis men som du säger blir ju kisset rätt okontrollerat. Är han verbal så kan ni ju försöka uppmuntra honom att alltid säga till förrän han kissar fritt ute, eller åtminstone be honom berätta var han kissat.

Kanske går det också att upprätta några kiss-ställen ute även om pottan inte duger. T.ex. införa att han alltid ska kissa vid ett visst träd eller liknande... ni kan ju ha flera ställen så att något kiss-ställe alltid finns nära till.

En annan tanke är att trots allt ha ett par kalsonger eller liknande på honom bara för att han ska märka när det kommer kiss. Klarar han att dra av sig dem själv om han behöver?

Vår dotter som är EC:ad och som är relativt dagtorr (har tyvärr gått från nästan dagtorr till relativt dagtorr de senaste veckorna) struntar i att säga till om hon har trosor plus kjol eller shorts. Tydligen tycker hon det är ok att kissa var som helst ute om hon har bara ben :roll: Med andra ord kan det hända att det inte hjälper att ha "bara" kalsonger.
Kolsyra
250 - Pottsork

Återgå till Potträning