EC med tvillingar?

Här kan även ni som inte är registrerade ställa frågor eller komma med kommentarer. Välkomna!

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

EC med tvillingar?

Inläggav Kejs » ons feb 07, 2007 04:20

Hej,

Har läst om EC, och skulle gärna vilja pröva det på tvillingarna. De är nu en månad gamla, och jag har lyckats få dem att kissa i handfatet ett antal gånger, men det har inte blivit någon rutin av det hela. Dessutom är det vanligt att de kissar när de ligger på skötbordet, så jag tror att förutsättningarna finns, men behöver defenitivt goda råd för att lyckas.

Är det någon som har erfarenhet av att EC'a tvillingar? Behöver man tänka på något annat sätt, eller borde de råd som redan finns här fungera?
Kejs

Inläggav tinaw » ons feb 07, 2007 07:43

Jag har ingen erfarenhet av att ECa tvillingar, bara miina två minsta samtidigt, men det kan jag tänka mig blir annorlunda med 18 månader mellan dem, då var den äldsta nästan färdig-ECad så att säga.

Men jag skulle iaf satsa på rutinkissningar i början just, eftersom de gärna kissar på skötbordet (jättebra början nämligen!) och eftersom du känner att det inte utkristalliseras någon speciell rutin eller nåt mönster. Det är alltså att man tar barnen till pottan varje gång man byter blöja (och om man märker att nåt är på gång kan man ju prova då med!), och tex när de precis vaknat eller när de har ätit och kanske med en viss tids mellanrum. Tillfällen när det brukar komma säkra kissningar, varvat med så ofta som känns lämpligt för övrigt.

Lycka till och berätta gärna hur det går!
Tina m Hannah 07 Noah 05 Thilda 03 Samuel 99 o tre till
BÄRAnÄRA - sy bärsjal själv!
Användarvisningsbild
tinaw
Hakuna Matata

Inläggav Kejs » mån feb 26, 2007 23:50

Snart två månader gamla. Pojken anstränger sig medvetet för att kissa när jag håller honom på pottan. Flickan har en bit kvar, men har å sin sida idag för första gången bajsat på pottan.

Fortfarande inträffar

:piss:

rätt så ofta...
Kejs
1 - Smygfis

Inläggav SkogsKajsa » tis feb 27, 2007 09:19

Kul med rapport och att det går såpass bra! :vågen:
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav tinaw » tis feb 27, 2007 09:21

Roligt! :-D
Tina m Hannah 07 Noah 05 Thilda 03 Samuel 99 o tre till
BÄRAnÄRA - sy bärsjal själv!
Användarvisningsbild
tinaw
Hakuna Matata

Återgå till Gästrummet