Hur gör ni när ni inte är hemma?

Här kan även ni som inte är registrerade ställa frågor eller komma med kommentarer. Välkomna!

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

Hur gör ni när ni inte är hemma?

Inläggav momia » tis feb 27, 2007 13:49

Har en son på snart 16 månader och när han var drygt 10 månader började jag att sätta han på potta efter frukost och lunch eftersom jag såg att det "behövdes" då. Det har funkat jätte bra, han bajsar nästan jämt på pottan. Nu har jag börjat lite smått med EC men undrar hur jag ska göra när vi inte är hemma? ska han få ha blöja då eller?
momia

Inläggav SkogsKajsa » ons feb 28, 2007 12:29

Känner du dig inte säker när ni är ute så kan du lika gärna ha blöja på honom då, som backup åtminstonde, även om inte meningen är att han ska kissa och bajsa i den. Barn märker skillnad på tillfällen och bör inte tycka det är konstigare att ha blöja på sig borta men inte hemma än att man har mössa på sig ute men inte inne.
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav miriel » ons feb 28, 2007 21:21

Ha blöja som back-up men försök att hitta en toalett/rabatt eller annat bra ställe (beroende på väder och tillfälle ;-)) när du ser att det behövs.

För oss har det oftast fungerat bättre när vi varit ute på stan; tydligare signaler och mer alert förälder. Sen lär man sig snabbt var det finns toaletter. ;-)

Våra barn har kissats på både möjliga och omöjliga ställen. Bla lite hemligt bakom en pelare i Tokyos tunnelbana... :hide:

Mitt motto är: Under en meter, nästan var som helst. Över en meter bör kunna hålla sig till närmasta toalett.
Detta brukar jag även påpeka för "portkissande" karlar, tycker de borde kunna hålla sig. :roll:
Användarvisningsbild
miriel
150 - Pissråtta

Inläggav Hemmamamma » fre mar 30, 2007 21:33

Vi hade "för-säkerhets-skull-blöja" onödigt länge med vår första flicka, eftersom vi var osäkra på hur länge hon kunde hålla sig och så. Efter att hon slutat med blöja hemmavid, så blev det ju till slut så att vi glömde att sätta på den när vi skulle någonstans, och upptäckte att det fungerade bra - men hon var drygt två år innan vi vågade släppa den helt i alla situationer.

Med andra barnet var det mycket lättare. Hon har inte haft en dagblöja på sig sedan 20 månader och inte heller på natten sedan 22 månader. (Vi var mesiga med att släppa nattblöjan också, tycker jag nu.)

I bilen har vi en potta - som är jättepopulär, eftersom det bara är toalett som gäller hemma nu för tiden.
Hemmamamma
Hemmamamma
350 - Storbajsare

Inläggav Emma2 » lör mar 31, 2007 13:06

Vi hade training pants och en evigt medsläpande potta :lol: Vi kissade oxå honom överallt, det är ju lättare med en kille
Bild
Emma2
Bajspolis

Återgå till Gästrummet