Blöjminnen

Här kan även ni som inte är registrerade ställa frågor eller komma med kommentarer. Välkomna!

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

Blöjminnen

Inläggav Rosa » ons jul 11, 2007 00:19

Jag vill bara berätta en sak som jag kom att tänka på när jag ramlade in på det här.
Jag bröt lårbenet när jag var tio och fick ligga med benet upphängt i en sträckställning i en säng i två månader. Jag kunde förstås inte gå på toa, inte ens lyfta på kroppen nog mycket för ett bäcken och kateter gjorde alldeles för ont så jag fick ha blöja på mig i två månader.
Saken är den att det först var pinsamt, äckligt och svårt att kissa och bajsa i blöjan, men efter några dagar vande jag mig. Men sedan, när jag kom upp ur sängen och fick börja gå på toa som vanligt igen, så gick det inte! Det tog flera dagar innan jag kunde kissa, för min kropp hade vant sig av vid hela toasituationen efter att ha haft blöja i några månader.
Därför tror jag verkligen på det här med EC (men vem vet vad jag säger sedan när jag får egna barn och ska prova... ;-) ), det känns dumt att man ska tvinga på bäbisar blöjor och ge dem nya vanor och reflexor som är jättesvåra att träna bort när man hade kunnat "lära dem rätt" från början.
Rosa

Inläggav Yonez » ons jul 11, 2007 09:46

Så kul att få höra ur ett nytt perspektiv. Barnen kan ju inte riktigt tala om hur de upplever situationen så är det som du säger är det ju ännu mer motiverande med EC.
Användarvisningsbild
Yonez
www.villsjalv.se

Inläggav SkogsKajsa » ons jul 11, 2007 10:54

Oj vilken upplevelse! Tack för att du delade med dig av den! :vågen:
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Hemmamamma » tis jul 24, 2007 08:04

Mycket intressant! Tack för att du ville dela med dig av dessa erfarenheter!

Detta borde ju betyda att man bör försöka undvika "uppehåll", åtminstone med barn över åtta månader, som väl är den "gräns" som brukar anges när det gäller "EC".

Den här informationen vi fått av Rosas blöjminnen borde väl kunna "klistras in" någonstans, Kajsa.
Hemmamamma
Hemmamamma
350 - Storbajsare

Återgå till Gästrummet