Har kört EC-light med min 2 åriga dotter (24-månader) sedan hon var liten bäbis. Hon har haft blöja på sig, men vi har lyckats få till bajsningarna på potta/toa och rutinkissat henne hyffsat. Hon kissar när hon sätter sig på pottan/toan.
Bajsar på sig gör hon i princip inte längre, varken hemma eller på dagis, hon säger till att hon behöver gå och bajsa. Men vi har inte fått till kisseriet.
Nu går det inte så bra att rutinkissa henne längre då hon blir arg så jag har helt sonika tagit av henne blöjan när hon är hemma och då blev det helt plötsligt inget vidare att kissa på sig. Nu har vi inte hållit på så väldigt länge, men problemet är att hon säger till precis när hon börjar kissa inte precis innan. Hon är duktig och springer mot potta/toa och sätter sig, men då har ju det mesta redan kommit i byxan/på golvet. Hon blir jättearg om man frågar om hon behöver kissa preventivt.
Är hon inte mogen att klara av kissandet själv eller är det bara att härda ut? Är det vanligt att de inte känner av kissandet förrän precis när det kommer? Jag förstår att hon har haft mer övning av bajsandet eftersom det känns obehagligt i blöjan medan kissandet inte känns då blöjan blir torr direkt.
Hjälp!