Hur ska detta gå? EC och Dagis...

Här kan vi prata om hur det fungerar med att ha ett EC:at barn på förskola (dagis) eller på familjedaghem (dagmamma).

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

Hur ska detta gå? EC och Dagis...

Inläggav Elin » ons mar 15, 2006 22:35

Jaha - så var första dagen på dagis avklarad....och Alice avverkade 4 tygisar på den timme vi var där - vägrade kissa på toaletten - och pottan de skulle köpa in såg jag inte skymten av.

Det känns som en låååång väg till att få med personalen på EC-tåget

nån som har en bra berättelse om sina EC + dagis -erfarenheter att stärka en osäker mamma med?!
Elin
70 - Pissmyra

Inläggav miriel » tis mar 28, 2006 07:41

Det kommer att gå jättebra! Man ska bara inte ge upp. :-D
Användarvisningsbild
miriel
150 - Pissråtta

Re: Hur ska detta gå? EC och Dagis...

Inläggav Hemmamamma » sön okt 07, 2007 14:35

Elin skrev:Jaha - så var första dagen på dagis avklarad....och Alice avverkade 4 tygisar på den timme vi var där - vägrade kissa på toaletten - och pottan de skulle köpa in såg jag inte skymten av.

Jag skulle vilja rekommendera alla som väljer att lämna sina barn på förskola innan de kan gå på toaletten själva, att ta med barnets egna välbekanta potta dit! (Och skaffa en ny att ha hemma.)

Det är nog tyvärr vanligt att personalen lovar mer än de kan hålla när det gäller inköp. När vår äldsta flicka började förskolan vid 3,5 års ålder fick vi lov att ta dit en barnsits till toaletten. Vi blev också lovade att de skulle köpa in en, men då det drog ut på tiden så tog vi dit en egen, som är kvar än...
Hemmamamma
Hemmamamma
350 - Storbajsare

Återgå till EC på förskola/familjedaghem