ingen bra dagis-dag

Här kan vi prata om hur det fungerar med att ha ett EC:at barn på förskola (dagis) eller på familjedaghem (dagmamma).

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

ingen bra dagis-dag

Inläggav Elin » tor mar 23, 2006 12:05

Huuuu idag blev det ingen bra ec-dagis-dag....

Alice var ensam på dagis i en timme....jag kissade henne (eller hon ville inte kissa men jag bytte blöja som var blöt) innan jag gick.
Sen hade de fruktstund - och jag antog att de skulle kissa henne innan de gick ut....

Men en timme senare när vi föräldrar kom för att hämta barnen ville Alice in på dagis igen - dumma jag som trodde i min enfald att det var smidigast att gå hem (5 minuter) direkt istället för av/på med alla vinterkläder

Så fick jag min läxa - stackars Alice var fly förbannad när vi kom in - jag tar av henne overallen och ALLT är dyblött - långkallingar - byxor - overall och blöjan överfylld trots dubbla inlägg - jag tar av henne allt och sätter henne på pottan och hon kissar pottan FULL!

Lite småledsen blir jag och ringer genast dagis för att höra om de haft problem med att potta henne ( jag kommer inte dit förrän på måndag nästa vecka)
Det har de inte hunnit göra (12 nya barn i en grupp med 3 personal) rörigt och inga satta rutiner ännu....

Jag säger väl lite surt att jag vill att de testar innan de går ut - eller åtminstone kollar att blöjan är torr...jo det lovar de att börja med imorgon...

Hon vill ju så väl fröken som jag pratar med....så jag får dåligt samvete och ringer tilbaka efter ett tag och ber om ursäkt - det är ju mig själv jag är mest arg på - Alice ville ju byta innan vi skulle hem - men jag var ju den som var envis med att gå direkt..

har dåligt samvete - första gången det läcker för Alice på det sättet..

längtar till våren och sommaren - inga overaller och annat krångel...
Elin
70 - Pissmyra

Inläggav Jenny » tor mar 23, 2006 12:13

Tråkigt :-( men personalen verkar ju ha viljan så tillsammans ska ni nog få det att fungera. :tumsup:
Bild

Bild
Jenny
350 - Storbajsare

Inläggav SkogsKajsa » tor mar 23, 2006 12:58

Usch va tråkigt! :-S

Men dom inser nog snart att det är smidigare att potta än att byta blöja... :-)
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Elin » tor mar 23, 2006 19:45

hmmm - jag reagerade kanske lite väl starkt - men vi är ju inte alls vana vid att det läcker - och jag har ALDRIG varit med om att det läcker såååå mycket!!!!!! :roll:

Kanske ska ta det lite easy tills det börjar lugna sig med inskolningen och de har fått ordinarie personal på plats. :this:

Ska nog kanske be de att sätta på engångs när de går ut och ha tygisar inne -men fortsätta pottandet efter schema. :mitvit:

Vill ju ge stackars personalen en chans - inte bränna ut dem av dåligt samvete med en gång.... :ops:
Elin
70 - Pissmyra

Inläggav diddeldi » tor mar 23, 2006 19:50

usch, vad tråkigt :-(

hoppas det går bättre i fortsättningen!
http://www.edenbaby.se - Bärsjalar, bärselar, tygblöjor mm.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
diddeldi
www.edenbaby.se

Inläggav Jenny » tor mar 23, 2006 20:00

Elin skrev:Kanske ska ta det lite easy tills det börjar lugna sig med inskolningen och de har fått ordinarie personal på plats. :this:

Det tycker jag låter som en bra idé. Förhoppningsvis kommer de såsmåningom tycka att ec är enkelt och bra! :-)
Bild

Bild
Jenny
350 - Storbajsare

Återgå till EC på förskola/familjedaghem