Trainingpants i mindre storlekar??

Många som kör EC använder tygblöjor, snacka om det här!

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Trainingpants i mindre storlekar??

Inläggav nennie81 » ons mar 15, 2006 09:33

så synd att jag missade de Kristina hade ute under säljes :sad:
Visste inte ens att jag ville ha trainingpants innan den annonsen kom ut men nu är jag helt insnöad på trainingpants så jag måste nog köpa några!!!

Finns det några bra trainingpants till en knubbis på nästan 8½kg?
Helst ska de inte kosta mer än en dryg hundra-lapp...

Vilka använder ni?

Har ni några allmänna tips och idéer kring T-pants??

Vill veta ALLT!
Användarvisningsbild
nennie81
10 - Skitnyfiken

Inläggav SkogsKajsa » ons mar 15, 2006 10:00

Lukas har ett par från allt-i-tyg av märket motherease (heter det väll)
Lite vassa i resåren men det verkar inte vara något som varken irriterar huden eller stör honom.
Dom är ganska pösiga men det är nog rätt bra med tanke på att dom ibland kanske får ta hand om en lite större kiss-skvätt.

Myyyycket smidigare än blöjor iallafall! :vågen:
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Kristina » ons mar 15, 2006 10:55

Tipsar här också om theecstore.com som jag köpte från, dom kostar 11$/st och det är fraktfritt, beställer man 2 par landar man alltså på runt 180:- (ingen tull eftersom det är under 200:- ). Beställ därifrån du med, det är dom minsta jag har hittat (fast jag har iofs inte letat toknoga).
Mamma till Alma 0302, Freja 0508 & Vera 1012
Freja är EC:ad sen hon föddes och helt blöjfri sen hon var ca 7 månader.
Nu är det lilla Vera som EC:as.
Användarvisningsbild
Kristina
300 - Skitglad

Inläggav nennie81 » ons mar 15, 2006 11:24

försöker beställa från theecstore men jag kommer inte längre än till steg 1av 3 :-( får väl försöka igen om ett tag :hmm:

Vet att ni inte hann mer än prova dem lite snabbt men vad tyckte du om dem?
Användarvisningsbild
nennie81
10 - Skitnyfiken

Inläggav Elin G » ons mar 15, 2006 16:42

Du kanske vill prova mina hemsydda i fleece? Jag har sytt både med fastsydd "stoppning" (det blev bylsigt och inte så bra, tycker jag) och helt i fleece som man själv får lägga en ihopvikt tvättlapp i. Du kan få testa ett par av den senare modellen för typ dryga tygkostnaden (40 spänn inkl frakt?) mot att du ger mig lite kritik på dem så att jag kan förbättra dem (om de inte passar alls får du pengarna tillbaka eller kanske ett par nya). Om det kan vara något så kan du väl skicka Tildes mått till mig (låromkrets, midjemått, grenmått) så ska jag försöka få fram nån trevlig färg också (just nu har jag bara mörklila med svarta dekorationer ochdet är väl inte riktigt er stil).
mamma till Nemo 0510 och Emrik 0803
Elin G
70 - Pissmyra

Inläggav SkogsKajsa » ons mar 15, 2006 19:24

Elin G skrev:Du kanske vill prova mina hemsydda i fleece? Jag har sytt både med fastsydd "stoppning" (det blev bylsigt och inte så bra, tycker jag) och helt i fleece som man själv får lägga en ihopvikt tvättlapp i. Du kan få testa ett par av den senare modellen för typ dryga tygkostnaden (40 spänn inkl frakt?) mot att du ger mig lite kritik på dem så att jag kan förbättra dem (om de inte passar alls får du pengarna tillbaka eller kanske ett par nya). Om det kan vara något så kan du väl skicka Tildes mått till mig (låromkrets, midjemått, grenmått) så ska jag försöka få fram nån trevlig färg också (just nu har jag bara mörklila med svarta dekorationer ochdet är väl inte riktigt er stil).

Jag vill också! :eld: :eld: :eld: ;-)
Bild Bild

Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav nennie81 » ons mar 15, 2006 20:10

Elin G skrev:Du kanske vill prova mina hemsydda i fleece? Jag har sytt både med fastsydd "stoppning" (det blev bylsigt och inte så bra, tycker jag) och helt i fleece som man själv får lägga en ihopvikt tvättlapp i. Du kan få testa ett par av den senare modellen för typ dryga tygkostnaden (40 spänn inkl frakt?) mot att du ger mig lite kritik på dem så att jag kan förbättra dem (om de inte passar alls får du pengarna tillbaka eller kanske ett par nya). Om det kan vara något så kan du väl skicka Tildes mått till mig (låromkrets, midjemått, grenmått) så ska jag försöka få fram nån trevlig färg också (just nu har jag bara mörklila med svarta dekorationer ochdet är väl inte riktigt er stil).

Du är toppen!!
Har skickat PM
Användarvisningsbild
nennie81
10 - Skitnyfiken

Inläggav Kristina » ons mar 15, 2006 20:42

nennie81 skrev:försöker beställa från theecstore men jag kommer inte längre än till steg 1av 3 :-( får väl försöka igen om ett tag :hmm:

Vet att ni inte hann mer än prova dem lite snabbt men vad tyckte du om dem?

Jag tror dom blir jättebra, har två par i storleken mindre på väg nu.. :green: enda grejen som kanske kan bli dum är att sömmarna i midjan såg lite knöliga ut (alltså på sidan, där fram och bakstycket är hopsydda), men det går antagligen att åtgärda ifall det skulle behövas.
Mamma till Alma 0302, Freja 0508 & Vera 1012
Freja är EC:ad sen hon föddes och helt blöjfri sen hon var ca 7 månader.
Nu är det lilla Vera som EC:as.
Användarvisningsbild
Kristina
300 - Skitglad

Inläggav miriel » tis mar 28, 2006 07:43

SkogsKajsa skrev:

Jag vill också! :eld: :eld: :eld: ;-)

Nu har jag äntligen tagit mig in hit och vet vad du pratar om elin! Låter jättespännade med dina träningsbyxor. :-D
Användarvisningsbild
miriel
150 - Pissråtta

Inläggav lynn » ons jul 23, 2008 07:21

Hej,

Jag har inte fattat det här med training pants. hur fungerar de? Har sett att en del av er har sytt egna, men jag förstår inte riktigt hur man använder dem... *skäms*

Har aldrig hört talas om sådana innan jag hittade er hemsida, så all info tages tacksamt emot!
Har en dotter MADELEINE född 07-10-22.
Första barnet. Sjalburen och pottränad :)
lynn
10 - Skitnyfiken

Inläggav SkogsKajsa » ons jul 23, 2008 08:26

lynn skrev:Hej,

Jag har inte fattat det här med training pants. hur fungerar de? Har sett att en del av er har sytt egna, men jag förstår inte riktigt hur man använder dem... *skäms*

Har aldrig hört talas om sådana innan jag hittade er hemsida, så all info tages tacksamt emot!

Trainingants är ett mellanting mellan tygblöja och underbyxa skulle jag säga. De är smidigare än en blöja och har inte samma uppsugningsförmåga, meningen är att det ska ta en liten skvätt bara om barnet råkar kissa på sig lite. Barnet ska också känna att det blir blött och otrevligt som i en underbyxa men en fuktspärr gör att det inte drabbar byxor, mattor, soffor eller någons knä :-)
Bild Bild

Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav lynn » ons jul 23, 2008 12:36

Jaha! Okej, då har jag fått lite bättre koll på det i alla fall :)

Tack för svaret!
Har en dotter MADELEINE född 07-10-22.
Första barnet. Sjalburen och pottränad :)
lynn
10 - Skitnyfiken

Återgå till Tygblöjor