Uppdatering på lillkråkans framsteg.
Sist var ju problemet att hon bara låg och tecknade i sängen, istället för att sova. Det var som jag misstänkte- bara en utvecklingsfas, allt var ju så kul och nytt.
Måste bara berätta 2 roliga episoder vi haft.
Vi sitter och fikar. Fröken 11 mån börjar vifta frenetiskt, och då hade vi precis kommit in på det här med tecken, så vi var båda nybörjare. Hon rufsar sig i luggen och tittar på mej "-Da da", synnerligen uppspelt. "-Ja,ja, han har mössa på sej". Då blir hon ännu mer upprörd "da,da daaaa!" och rufsar sig i luggen. Jag tittar mej omkring igen och ser en kille med keps: "- Ja, pojken har keps på sej". Till slut hoppar hon i stolen av frustration och visar samma tecken gång på gång.
Då sätter jag mej brevid på samma nivå för att se vad det egentligen är hon tittar på...Mannen hade helrakat huvud.
"-Jahaaa... INGET hår? " (tecknar 'hår') Då lugnade hon sej och fortsatte lugnt att äta.
Det var första gången hon sett någon utan hår
Hon ville bara berätta det, sen kunde hon fortsätta med sitt.
Häromdagen så satt jag på toa med henne (EC). Hon tog lång tid på sej och jag tänkte att hon var klar. Tar upp henne och börjar torka henne men oj som hon började teckna då "Toa, Toa, Toa". Hon var inte klar, så hon ville bli nersläppt igen.
Mycket riktigt så kom det ju en

till!
Till saken hör att hon just nu går igenom någon konstig ECfas, där hon inte tecknar "toa" längre, utan klämmer i och om vi lyckas ta in henne i tid för toa så är det bara tur. Förut tecknade hon toa ALLTID när hon ville bajsa. Numera säger hon "MDA" på morgonen och hoppas att hennes stackars sömndruckna föräldrar ska förstå. Vi förstår ju vad hon vill ändå och därför känner hon kanske inte behovet av att teckna ordet.
Så att hon tecknade "toa" måste ju betytt att hon KAN om hon VILL och om det är VIKTIGT
De är ju för söta de små liven och oj vad roliga diskussioner man kan ha med sin 13månaders. Speciellt när vi spejar efter flygplan,
Kråkan med busig tjeja född dec-05.
Tecknar massa ord.
Har EC-lightat från 6 mån ålder, nu verkar det övergå till nattEC, men dagarna är fortfarande lite si och så...