Mitt nya favoritpyssel: "Fulisar"

I pysselhörnan kan du dela med dig av mönster, idéer och bilder på sånt du pysslat ihop!

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Mitt nya favoritpyssel: "Fulisar"

Inläggav SkogsKajsa » sön okt 29, 2006 11:22

Jag köpte ett gäng filtbitar från www.mimmis.info och nu har jag kommit igång med pysslandet! Igår började jag göra figurer som jag kallar för "fulisar", såhär ser dom ut:

Bild

Jättelätta att göra, bara rita en kontur på en filtbit, lägg filten i dubbelt lager och sy runt konturen (lämna en liten bit öppen), klipp ut strax utanför sömmen, vräng figuren, häll i ris eller annat stoppmaterial, sy igen öppningen och brodera/klistra på ögon osv.

Dom är både roliga och lätta att göra plus att dom är väldigt uppskattade av barn. Lukas har dom som toakompisar nu! :-D

(Den gröna figuren ritade Jonas så jag fick sy efter hans skiss :green: )
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Yonez » sön okt 29, 2006 18:33

så super söta :heart:
Användarvisningsbild
Yonez
www.villsjalv.se

Inläggav melon » mån okt 30, 2006 06:35

Snygga fula grejjer! :green:
Kristin med Siri aug -05 och Dante maj -07

Mer teckenspråk åt småfolket!

http://www.nitsirk.se
Användarvisningsbild
melon
tECknare

Inläggav Emma2 » tis okt 31, 2006 12:46

jag tycker inte de är fula...de är ju JÄTTEFINA...ibland saknar man att man inte har en symaskin...jag vill osså ha sånna. Ser ut som världens hippaste som man köper svindyrt i affären
Bild
Emma2
Bajspolis

Inläggav SkogsKajsa » tis okt 31, 2006 20:11

Emma2 skrev:jag tycker inte de är fula...de är ju JÄTTEFINA...ibland saknar man att man inte har en symaskin...jag vill osså ha sånna. Ser ut som världens hippaste som man köper svindyrt i affären

Det går ju att sy för hand också...men det skulle jag varit för lat för att göra iofs... B-)
Bild Bild

Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Helen » fre nov 03, 2006 20:02

Jag gillar dina fulisar :loving:
www.babyheaven.se
Sjalar, selar, sveriges häftigaste tygblöjor, tygbindor och en massa annat trevligt.
Användarvisningsbild
Helen
www.babyheaven.se

Inläggav SkogsKajsa » fre nov 03, 2006 23:10

Idag har vi pysslat mer fulisar.
Jonas, jag och en kompis till Jonas satt och såg på TV och pysslade... :lol:
Jonas ritade en jättefin fulis som jag sydde och Jonas kompis försökte först göra en bil (som inte blev så himlans bra B-) ) och sen skulle han göra en hand som visar "tummen upp".
Handen blev inte direkt nån hand...det slutade med att vi fick göra om den till en ful katt :Hahaa:

Tyvärr tog han med bilen och handkatten hem innan jag hann fota...men jag ska fota Jonas' snygga fulis och min fulis-bil och lägga ut här så ni får se :-D
Bild Bild

Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Re: Mitt nya favoritpyssel: "Fulisar"

Inläggav pelikan » ons sep 17, 2008 10:14

SkogsKajsa skrev:Jag köpte ett gäng filtbitar från www.mimmis.info och nu har jag kommit igång med pysslandet! Igår började jag göra figurer som jag kallar för "fulisar", såhär ser dom ut:

Bild

Bilden är borta! :sad: Kan den hittas fram igen? Det verkar nämligen vara precis det jag funderade på att sy, så det vore kul med lite extra inspiration. Jag funderade på att kanske lägga i en bjällra för att få en skallra. :hmm:
Användarvisningsbild
pelikan
150 - Pissråtta

Re: Mitt nya favoritpyssel: "Fulisar"

Inläggav SkogsKajsa » ons sep 17, 2008 18:50

pelikan skrev:
SkogsKajsa skrev:Jag köpte ett gäng filtbitar från www.mimmis.info och nu har jag kommit igång med pysslandet! Igår började jag göra figurer som jag kallar för "fulisar", såhär ser dom ut:

Bild

Bilden är borta! :sad: Kan den hittas fram igen? Det verkar nämligen vara precis det jag funderade på att sy, så det vore kul med lite extra inspiration. Jag funderade på att kanske lägga i en bjällra för att få en skallra. :hmm:

Jag letade fram bilden och la upp den på min blogg.
Bild Bild

Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Återgå till Pysselhörnan