En liten update från mig

Har du frågor, ideér, felanmälan, klagomål eller något annat du vill framföra om forumet eller hemsidorna så är detta ett bra ställe att göra det på!

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

En liten update från mig

Inläggav SkogsKajsa » lör okt 10, 2009 20:17

Hejsan alla!

Jag vill bara skriva en rad här för att visa att jag inte helt glömt bort EcSweden. Anledningen till att jag inte syns till här så mycket är inte bara att mina egna barn är så stora att jag själv känner mig lite inaktuell här. Tiden räcker helt enkelt dåligt till med nytt hus som behövt och behöver grejjas med, en separation i ryggen och ett nytt förhållande :heart:

Jag saknar vännerna både här på forumet och på vårt "kompisforum" sjalbarn och hoppas att jag kommer få lite mer tid framöver att besöka båda. Om inte annat så får jag väl nån gång i framtiden försöka skaffa mig en ny anledning att hänga här för jämnan, med nytt förhållande och allt ;)

Vad det gäller EC i mitt liv så handlar det mest om min Nemi som var blöjfri vid ett års ålder och som ändå slarvar med att springa till toan ibland nu när hon är 2,5 år. Det blir oftast bara droppar i trosorna som följd men ändå synd när hon kan om hon vill och inte är för upptagen med att leka.
Min syster Itis äldsta dotter är lika gammal som Nemi och har varit blöjfri sen hon var 2 år. Hon har precis börjat på dagis och det har medfört att hon inte alltid har koll på kissandet, inte ett dugg konstigt tycker jag då det är en stor förändring i hennes liv men dagispersonalen är tydligen skeptiska till att låta henne vara blöjfri fortsättningsvis. Riktigt taskigt tycker jag att tvinga på henne blöja mot sin egen och föräldrarnas vilja mitt uppi allt annat.
Den yngre dottern är drygt ett år och gillar att använda pottan ibland också!
Min syster Linas dotter är snart 1,5 år och har börjat på samma dagmamma som mina ungar. Hon har suttit på pottan på rutin och de gånger hon behagat sagt till sen hon var bra liten. Dagmammorna tycker det är roligt att kunna hjälpa henne på pottan några gånger per dag och dom är redan vana småbarnspottandet sen Nemi började hos dem.

Jag ser ju att forumet håller igång med eller utan mig och det är förstås jätteroligt! Det händer lite på annonsfronten också, någon har försvunnit och någon har tillkommit. Nu senast var det Little Bloom som ville testa att annonsera här, kika gärna på deras fina lilla webshop med omtanke om både vår miljö, vår hälsa och stöd för de som har det svårt här i världen!

Ha det så gott!

Kajsa
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav marre » tor dec 10, 2009 21:13

:hello:
Jag hänger inte längre här heller då barnen är större men såg dig på sb så tänkte passa på att berätta min senaste ec-upplevelse. Jag träffade nämligen en ec-förälder i ett helt annat sammanhang än barn, Ecs eller sb :siishah: Har aldrig hänt mig förut och det var roligt att känna att det kopplade direkt mellan oss. Tänk att det ska kännas så bara för att man har låtit sina barn silppa blöja :Hahaa:
Vad roligt med ny kärlek och "nytt" liv! Ta hand om dig!
Kram frida
Mamma till M 0507 och A 0706 Bild
Användarvisningsbild
marre
70 - Pissmyra

Inläggav Yonez » tor feb 25, 2010 17:26

Hej Kajsa,

Skönt att höra att livet har vänt till det positiva igen och hoppas du får anledning att hänga här mer i framtiden :-)

Själv har jag inte heller varit här på ett tag, men väntar bebis vilken dag som så anledningarna blir nog snart större :-)

Tänkte göra lite reklam för Ecsweden och bebis på pottan på barnensförskola, har du några bra papper att skriva ut och sätta upp?
Vill Själv!
Designa själv barnkläder och bärhjälpmedel.
Användarvisningsbild
Yonez
www.villsjalv.se

Inläggav SkogsKajsa » tor mar 25, 2010 09:10

Hej Yonez!

Har missat ditt svar, har det blivit mer bebis nu alltså? :-D

Hm...den lapp vi har att printa och sätta upp är denna:
http://ecsweden.se/bilder/ec-aff.pdf

Ha det bra!
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Yonez » tor mar 25, 2010 09:49

Japp en bebis till här, så nu är det triss i killar!

Den lappen blir kanon, tack så mycket!
Vill Själv!
Designa själv barnkläder och bärhjälpmedel.
Användarvisningsbild
Yonez
www.villsjalv.se

Återgå till Om Sidorna och Forumet