Om känsla och intuition

Här samlas fakta och tänkvärdeheter om EC

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Om känsla och intuition

Inläggav SkogsKajsa » mån apr 17, 2006 21:01

Jazoo skrev en tråd om känsla och intuition:

Om känsla och intuition

Det är ju inte ovanligt att jag bara känner på mig att Alice nog behöver kissa, det hände mig flera gånger innan vi började med EC också. Jag fick plötsligt känslan av att det var dags, men förnuftet, eller logiken eller vad det nu var sa emot, nej hon har ju precis eller något annat. Och så kissade hon. Ändå. Känslan och intuitionen regerar.

Men sen finns ju också en annan slags känsla - kan man till och med kalla det kalla det telepatisk kommunikation? På sistånde har jag märkt att Alice inte kissar om jag själv är kissnödig. Då får jag lägga henne ifrån mig, kissa själv, och försöka igen. Och då funkar det.

Och på något sätt är det ju logiskt, ett litet barn är som ett enda stort känselspröt som känner varenda känsla som mamman (oftast, men också pappan) känner och därmed förmedlar vidare till sitt barn. Om jag med kroppen förmedlar energin "jag måste hålla mig" till Alice samtidigt som jag säger att hon ska kissa är det ju inte konstigt att hon inte kissar. Det känslomässiga, intuitiva, telepatiska eller vad du vill, budskapet är ju det som hon är allra bäst på att tolka. Ord (eller kissignal) är sekundärt än så länge.

Fler funderingar kring detta finner ni att läsa i tråden: http://forum.ecsweden.se/viewtopic.php?t=605
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Återgå till Om EC